23 Şubat 2015 Pazartesi

Kadının adı ANNE .



Türkiye . Kendisini Avrupa'da görmek isteyen bir toplumun çoğunluğunu oluşturduğu ( ki haksız değiller )  , topraklarının %90 kısmının Asya Kıtasında yer aldığı bir ülke . Ülkem .  Üniversite zamanlarında hiçbir dersini neden ise kaile almadığımız bırakın ismini , simasını bile hatırlamadığım bir Tarih hocasının bizlere söylediği bir tümce , hayatım boyunca bir çok olaya yorum yaparken bana pusula olmuştur .


 " Türkiye , hem düşünce açısından hemde coğrafi açıdan Batının en gerisinde , Doğunun da en ilerisindedir "


Haksız değildi sanırsam . Ülkemdeki bu kadar karmaşanın nedeni bu olabilir mi diye düşünmedim değil açıkçası .


Müslüman bir ülke olarak ( Batılı bir Müslüman ülke  , kulağa çok farklı geliyor değil mi ? ) dinin emrettiği  , kutsal kitabın beyan ettikleri günün alimleri tarafından bizlere yorumlanmakta . Yüksek bir kesimimizde ne acıdır ki hiçbir araştırma yapmadan , bilgi edinmeden bu alimlere muhteşem bir bağlılıkla , doğruluğunu da savunarak uygulama aşamasında mübalağa yapmaktadır.
Bunun neticesinde acayip acayip ünvanlı adamlar yine acayip acayip yorumlar yapıyor . Gündemden fazlası ile takip ediyorsunuz . Tekrarlamayacağım .


Gün geçmiyor ki ülkemizde bir tecavüz vakası yaşanmasın . Gün geçmiyor ki bir kadın daha kocasından boşanmak isteği neticesinde burnu kesilmesin . ( Geçenlerde CNN TÜRK'de izledim . 2001 yılından itibaren sadece haber yapılan sekiz olayda kocaları tarafından kadınların burnu kesilmiş . Siz hayırdır , bu canilik nereden geliyor . )


Ben her zaman şunu dedim , diyeceğim , kafalarına vuracağım .


" Eğitim " .


Bizim toplumumuzda ilk eğitim ana ocağında başlar . Hayatımızda ilk anlaşılabilir söz Annedir . Korktuğumuz zaman ilk o aklımıza gelir .Anne , Ana herkes için kutsaldır . İlk Aşktır. İlk Sevgilidir. Samimiyetin doruk noktasıdır.


Peki size sorarım . Eğitim almayan bir anne  , bir bireyi dünya hayatına hazırlarken ne kadar doğru bir eğitim verebilir . Bizler değil miydik daha 4-5 sene önce " Haydi Kızlar Okula " kampanyaları düzenleyen . Eeeee. Nerede kaldı eğitim .


Yine geldik en başa . Hiç çıkamadık ki zaten .


Demezler mi Sen ne verdin ne istiyorsun . O Anne ne yapsın . Hangi anne çocuğunun  , başka bir annenin kızına tecavüze kalkışmasına,  tecavüz edemeyince yakmasına , parçalamasına izin verir . Nasıl böyle bir şey düşünebilir . Aklına mı gelir o kadıncağızın .


Bizler bu hayatta çok şey öğrendik . Oooooo saysan bitmez .  Ama bizlerin neyi öğrenemediği o kadar açık ki ;


İnsan olamamışız biz ya . Valla olmamışız .


Neyse , yine canınızı sıkacak şeyler yazdım . Hadi alın telefonu elinize , yine kimsenin suratına dahi bakmayın . Kimse ile konuşmayın . Sonra ah ben yalnızım, ah beni kimse anlamıyor . ah ah ah ...


Peki hiç kendinizi sordunuz mu ?


Siz hiç kimseyi anlamak için çaba sarf ettiniz mi ?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder